Vienos įkvėpimo kibirkšties pavertimas visaverčiu produktu – tai sudėtinga kelionė, kurioje susilieja kūrybiškumas, problemų sprendimas ir techninės žinios. Jei kada nors susimąstėte, kaip idėja virsta nušlifuotu, vartotojui paruoštu produktu, štai esminiai programinės įrangos kūrimo etapai, demistifikuoti.
Nesvarbu, ar tai būtų vidinis kūrimas, ar programinės įrangos kūrimo paslaugų teikėjų užsakomos paslaugos, kiekvienas sėkmingas programinės įrangos projektas eina tiksliai apibrėžtu keliu nuo sumanymo iki užbaigimo. Kiekviena fazė yra tarsi atspirties taškas, užtikrinantis, kad tuo metu, kai produktas pasiekia naudotojus, jis bus tvirtas, vertingas ir sukurtas taip, kad tarnautų. Pasinerkime į šiuos etapus, kad suprastume, kas yra svarbu kuriant programinę įrangą.
Viskas prasideda nuo idėjos – idėjos ir galimybių
Čia įkvėpimas susitinka su realybe. Dar kartą; ar jūs pats tvarkote projektą, ar deleguojate jį a programinės įrangos kūrimo tiekėjaspuiki programinė įranga prasideda paprastu klausimu: „O kas, jei…?” Nesvarbu, ar bandote išspręsti problemą, patenkinti rinkos poreikius ar pasiūlyti unikalią patirtį, pirmas žingsnis yra vizijos sukonkretinimas. Tačiau vien idėjos neužtenka. Šis etapas skirtas klausimų uždavimui, siekiant suprasti, ar koncepcija turi potencialo:
- Ką ši programinė įranga turėtų pasiekti?
- Kas juo naudosis ir ko jiems iš tikrųjų reikia?
- Kuo jis išsiskiria perpildytame technologijų kraštovaizdyje?
Tikslas yra paversti abstrakčią idėją kažkuo labiau pagrįsta. Tai reiškia, kad svarbu suprasti rinką, galimus iššūkius ir tai, ar idėja yra įgyvendinama techniniu ir finansiniu požiūriu. Kalbama apie pagrindo kūrimą produktui, kuris turi išliekamąją galią.
Kas vyksta šiame etape:
- Smegenų šturmas ir pagrindinės koncepcijos tyrinėjimas
- Rinkos ir potencialių vartotojų tyrimas
- Programinės įrangos unikalaus vertės pasiūlymo nustatymas
- Apytikrio plano sudarymas, atsižvelgiant į riziką ir apribojimus
Rezultatas: patvirtinta idėja, turinti aiškų tikslą ir kryptį.
Detalių apibrėžimas – reikalavimų rinkimas
Atėjo laikas išsiaiškinti, kas svarbu. Kai idėjai uždegta žalia šviesa, laikas pasinerti į specifiką. Čia tikslas yra paversti plataus vaizdo viziją į išsamius reikalavimus. Pagalvokite apie tai kaip apie programinės įrangos plano kūrimą, kuriame tiksliai nustatote, ką ji turi daryti ir kaip ji turėtų veikti.
Šiame etape labai svarbus glaudus bendradarbiavimas su suinteresuotosiomis šalimis ir potencialiais vartotojais. Svarbu suprasti, kaip žmonės sąveikaus su programine įranga, ir apibūdinti visas funkcijas, tiek dideles, tiek mažas. Šie reikalavimai veikia kaip projekto šiaurinė žvaigždė, užtikrinanti, kad visi tiksliai žinotų, ko siekia.
Kas vyksta šiame etape:
- Bendravimas su suinteresuotosiomis šalimis siekiant gauti įžvalgų
- Vartotojo asmenybių kūrimas ir pagrindinių funkcijų nustatymas
- Funkcinių ir nefunkcinių reikalavimų apibrėžimas
- Apsispręsti dėl plėtros požiūrio, pvz Judrus arba Krioklys
Rezultatas: išsamus reikalavimų dokumentas, kuris yra projekto orientacinė sistema.
Kad tai būtų realu – planavimas ir dizainas
Turint aiškius reikalavimus, laikas planuoti, kaip viskas susidėlios. Planavimo etapas yra projekto išskaidymas į valdomas užduotis, laiko juostos nustatymas ir sprendimų dėl technologijų krūvos – tų įrankių, schemų ir programavimo kalbų, kurios suteiks programinei įrangai gyvybės.
Tuo pačiu metu dizaineriai pradeda braižyti vielinius rėmus ir prototipus. Čia pradeda formuotis programinės įrangos išvaizda, pojūtis ir srautas. Kurdami ankstyvus vaizdus, kiekvienas suvokia, koks bus galutinis produktas, užtikrinantis komandos suderinimą.
Kas vyksta šiame etape:
- Projekto laiko juostos ir etapų išdėstymas
- Technologijų paketo pasirinkimas (kalbos, įrankiai, sistemos)
- Vielinių rėmų ir prototipų kūrimas
- Programinės įrangos architektūros projektavimas
Rezultatas: Aiškus projekto planas su vizualiniais ir architektūriniais brėžiniais.
Atgaivinti – plėtra
Dabar atėjo laikas koduoti. Čia gabalas po gabalo prasideda visas planavimas ir pasiruošimas. Kūrimo etapas dažnai skirstomas į mažesnius ciklus arba „sprintus“, ypač jei naudojama „Agile“ metodika. Kiekvienas sprintas yra skirtas tam tikrų programinės įrangos dalių kūrimui ir testavimui, nes jos anksti nustato visas problemas.
Šio etapo metu kūrėjai dirba ir priekinėje dalyje (ką mato vartotojai), ir galinėje dalyje (užkulisinėje logikoje ir duomenų saugykloje), kad sukurtų darnų, veikiantį produktą. Kodo peržiūros ir laipsniškas testavimas užtikrina, kad viskas vyksta tinkamai ir atitinka pradinius reikalavimus.
Kas vyksta šiame etape:
- Projekto suskaidymas į mažesnes, valdomas užduotis
- Priekinio ir galinio komponentų kodo rašymas
- Reguliarus kodo peržiūras ir kiekvienos funkcijos testavimas
- Suinteresuotųjų šalių nuolatinis demonstravimas
Rezultatas: funkcinis prototipas arba minimalus gyvybingas produktas (MVP) paruoštas bandymams ir tobulinimui.
Produkto tobulinimas – testavimas ir kokybės užtikrinimas
Bandymas yra „padaryti arba nutraukti“ fazė. Net geriausiam kodui reikia kruopštaus testavimo, siekiant užtikrinti, kad viskas veiktų taip, kaip tikėtasi. Šiame etape kokybės užtikrinimo (QA) specialistai įdiegia programinę įrangą, nustatydami visas klaidas ar neatitikimus. Testavimas yra ne tik problemų nustatymas; taip pat svarbu užtikrinti, kad programinė įranga būtų greita, saugi ir patogi vartotojui.
Nuo vienetų testų (atskirų komponentų testavimo) iki vartotojo priėmimo testų (matant, kaip realūs vartotojai sąveikauja su programine įranga), aprėpiamas kiekvienas kampas. Taip užtikrinama, kad išleidus produktą jis bus tvirtas ir paruoštas realiam pasauliui.
Kas vyksta šiame etape:
- Įvairių tipų testų vykdymas (įrenginys, integracija, sistema)
- Renkamas atsiliepimas iš vartotojo priėmimo testavimas (UAT)
- Vykdykite apkrovą ir testus nepalankiausiomis sąlygomis, kad pamatytumėte, kaip jis veikia esant slėgiui
- Rastų problemų dokumentavimas ir šalinimas
Rezultatas: išblizgintas, be klaidų produktas, paruoštas paleidimui.
Produkto paleidimas – diegimas ir paleidimas
Po viso kodavimo, testavimo ir tobulinimo laikas pradėti tiesiogiai. Diegimas yra tada, kai programinė įranga sukonfigūruojama tiesioginėje aplinkoje, kad ji būtų prieinama vartotojams. Komanda sukonfigūruoja viską, skirtą gamybai, nuo serverių ir duomenų bazių iki debesies sąrankų, kad užtikrintų sklandų ir stabilų veikimą.
Sėkmingas paleidimas apima ne tik „mygtuko paspaudimą“. Tai dažnai apima rinkodaros kampanijas, vartotojo įtraukimą ir palaikymą, padedantį vartotojams naršyti programinėje įrangoje. Tikslas yra užtikrinti, kad vartotojai suprastų jo vertę ir jaustųsi pasitikintys juo nuo pat pirmos dienos.
Kas vyksta šiame etape:
- Tiesioginės aplinkos konfigūravimas gamybai
- Paleidimo medžiagos, pvz., vartotojo vadovų ar DUK, paruošimas
- Programinės įrangos pristatymas vartotojams ir pirminių atsiliepimų rinkimas
- Stebėkite našumą, kad iš anksto pastebėtumėte visas problemas
Rezultatas: tiesioginis produktas, prieinamas vartotojams, su visa reikalinga pagalba.
Išlaikyti aktualumą – priežiūra ir nuolatinis tobulinimas
Kelionė nesibaigia paleidus. Programinės įrangos sprendimai laikui bėgant turi tobulėti atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir rinkos tendencijas, todėl juos reikia reguliariai atnaujinti, taisyti klaidas ir pagerinti našumą. Šis etapas apima nuolatinę techninę priežiūrą, kad programinė įranga būtų saugi ir optimizuota, ir naujų funkcijų diegimas, pagrįstas vartotojų atsiliepimais.
Nuolatinis tobulinimas susijęs su vartotojų klausymu, našumo stebėjimu ir prisitaikymu. Geriausia programinė įranga niekada nėra statiška; ji auga ir vystosi, kad teiktų vertę dar ilgai po paleidimo.
Kas vyksta šiame etape:
- Stebėti grįžtamąjį ryšį ir našumą
- Klaidų ar saugos naujinimų šalinimas
- Kurti naujas funkcijas arba dirbti su patobulinimais
- Planuokite reguliarius atnaujinimus, kad produktas būtų šviežias ir aktualus
Rezultatas: produktas, kuris laikui bėgant išlieka naudingas, konkurencingas ir vertingas.